Thursday , February 29 2024
Kwork.ru - услуги фрилансеров от 500 руб.
Home / WORLD / Berlin forces EU satellite operator to take RT’s German TV broadcast off air

Berlin forces EU satellite operator to take RT’s German TV broadcast off air

German media regulator MABB (Medienanstalt Berlin-Brandenburg) has forced European satellite service Eutelsat 9B to remove the broadcast of RT’s new Moscow-based German-language channel RT DE from its platform on Wednesday.

“It is inappropriate for the German regulator, MABB, to overreach and ignore the European Convention on Transfrontier Television, under which it is subject, thereby forcing Eutelsat to remove RT DE from the carrier solely due to the unsubstantiated and factually flawed claims of the German regulator,” RT’s press service pointed out.

Kwork.ru - услуги фрилансеров от 500 руб.

“We believe this amounts to illegal pressure and are confident this action will be redressed by the courts. We will be seeking all possible remedies against the German regulator, and our audience can continue to access our content across multiple platforms and online,” it said.

Eutelsat covers Central and Eastern Europe, being especially popular among Germans. The Paris-based company said it acted in response to an address by Berlin and the European Regulators Group for Audiovisual Media Services, who insisted that RT DE’s broadcast must be curbed.

RT in Germany a ‘nuisance’ to be ‘taken care of’ – EU regulator

RT expressed confidence that the court will annul Berlin’s decision, and RT DE will again be made available to Eutelsat clients.

RT’s German-language channel can now be watched via SmartTV, the RT News app, and RT DE’s official website (https://de.rt.com/livetv/).

MABB maintains that RT DE has to obtain a German license to broadcast the channel live on its de.rt.com website. The regulator said RT has until January 30 to explain why it’s operating without a proper license in Germany.

EU regulators’ case against RT DE unfair: Here’s why

RT DE started broadcasting last week from its studio in Moscow. Just hours after the launch, YouTube deleted the channel’s page, saying it was created in violation of earlier restrictions that had been placed on the outlet.  

In September, two of RT DE’s channels were removed from YouTube due to what the platform claimed was a violation of community guidelines.

© 2021, paradox. All rights reserved.

Check Also

‘Catastrophic scenario’ if NATO troops deploy to Ukraine – top Russian senator

The potential deployment of NATO troops to Ukraine will lead to a “catastrophic scenario,” and …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *