Saturday , December 14 2019
Home / policy / TASS and RIA “Novosti” removed material about the investigation of the FBC about nail Asker-zade

TASS and RIA “Novosti” removed material about the investigation of the FBC about nail Asker-zade

ТАСС и РИА «Новости» удалили материалы о расследовании ФБК про Наилю Аскер-заде

The state news Agency TASS and RIA “news” has removed the previously published materials that mentioned the investigation of the Fund of struggle against corruption Alexei Navalny presenter on “Russia 1” Naila Asker-zade. This drew the attention of the employee of the investigation Department of FBK George alburi.

In his Twitter Alburi published links to the materials in the RIA Novosti and TASS, which refers to the investigation. When you click on it open the main page of news and an error message respectively. However, the employee FBK leads a screenshot of the query in the search networks according to which the material in TASS still be issued.

It is worth noting that article in RIA of “news” is also available when searching in Google.

In April, “Vedomosti” wrote that the Roskomnadzor blocks massively article about the President of VTB Andrey Kostin and Naila Asker-zade. The ban came about 1 thousand. In addition, the blogging service “Yandex.Zen” removed published April 2, investigation of the Baza project about the apartment, which initially owned VTB, and then Nailya Asker-zade. “Zen” has received notification of Roskomnadzor, which indicated that the material Baza contains information the dissemination of which is prohibited in Russia. Service referred to the decision of the Arbitration court of St. Petersburg and Leningrad region on the suit of VTB on the protection of the business reputation, submitted in November 2018, the decision concerned publications, most of which were mentioned VTB Bank President Andrey Kostin and Nailya Asker-zade.

Recall that in the investigation of the FBC States that Nailya Asker-zade, presumably, is the 62-meter yacht and a Bombardier Global 6000 with a total value of 8 billion rubles. Moreover, the ship was acquired or leased by the head of VTB Andrey Kostin, which can have a close relationship with a journalist.

FBK employees explain that we were able to confirm the link naili Asker-zade with the aircraft and the yacht, matching the city where she was. The authors compared, in particular, pictures of yachts with pictures from Instagram of the presenter, where you can see the details of the vessel. FBK found in Spain and the yacht Sea & Us, studied the movement of the aircraft Bombardier Global 6000.

© 2019, z-news.link. All rights reserved.

Check Also

Russia has created the Federal national-cultural autonomy of Abaza

In Russia will create a Federal national cultural autonomy of Abaza. This decision was taken …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *